Know-how

Know-how 2017-04-28

HR-owcy, biznes i rynek pracownika

Ponad 70 osób, przedstawicieli działów kadr oraz zarządów firm, wzięło udział w konferencji HR & Business Trends 2017 w hotelu Radisson w Szczecinie.
W dyskusji panelowej udział wzięli (od lewej): Anna Miśko z Home.pl, Edyta Hubska z Idea HR, Anna Mindykowska z Amazon i Wojciech Faszczewski z Coloplast Business Centre /fot.: ata / W dyskusji panelowej udział wzięli (od lewej): Anna Miśko z Home.pl, Edyta Hubska z Idea HR, Anna Mindykowska z Amazon i Wojciech Faszczewski z Coloplast Business Centre /fot.: ata /
Prezes Home.pl Marcin Kuśmierz  /fot.: ata /
Prezes Home.pl Marcin Kuśmierz
/fot.: ata /
Anna Mindykowska opowiadała, jak usprawniać procesy biznesowe dzięki informacjom od pracowników  /fot.: ata /
Anna Mindykowska opowiadała, jak usprawniać procesy biznesowe dzięki informacjom od pracowników
/fot.: ata /
Mieszko Czarnecki z Posejdona  /fot.: ata /
Mieszko Czarnecki z Posejdona
/fot.: ata /
Katarzyna  Urban, dyrektor ds. kadr z Vetoquinol Biowet  /fot.: ata /
Katarzyna Urban, dyrektor ds. kadr z Vetoquinol Biowet
/fot.: ata /
Co zrobić, by działy HR były realnym partnerem biznesu i były doceniane przez zarządy firm? To główne pytanie, jakie zadawali sobie uczestnicy konferencji. 
 
Wojciech Faszczewski, prezes firmy Coloplast Business Centre zachęca HR-owców, by "wyszli ze swojej bańki", aby przekonywali zarządy firm faktami, a nie teoriami filozoficznymi. Na twardych danych wykazywali, jakie korzyści ma firma z dobrze funkcjonującego działu HR. 
 
- HR ma wspierać menedżerów, prowadzić z nimi dialog i rozumieć kontekst biznesowy - mówi prezes Wojciech Faszczewski. U niego w firmie doszło do mariażu HR i IT. HR jest zdigitalizowany. Rezultatem jest np. ograniczenie czasu, jaki menedżerowie operacyjni spędzają na zarządzaniu pracownikami, globalny wgląd w pulę talentów, ograniczenie kosztów zwiazanych z pracownikami oraz mierzenie procesów HR.
 
Przedstawiciele  branży Human Resources uważają, że aby móc wspomagać biznes muszą być „dopuszczeni do stołu”, przy którym zapadają strategiczne decyzje zarządu. Że zwłaszcza teraz, w czasie rynku pracownika, ich działy odgrywają szczególnie ważną rolę. Bez ich wiedzy, jak rekrutować, biznes nie byłby w stanie funkcjonować.
 
Jak HR ma budować sobie w firmie solidną pozycję? 
 
Anna Mindykowska, Senior HR Manager Amazon: - HR powinien rozmawiać językiem biznesu.
 
Amazon właśnie prowadzi rekrutację pracowników do powstającego w Kołbaskowie pod Szczecinem centrum logistycznego. W Polsce zatrudnia już ponad 8 tys. pracowników. Firma wykorzystuje feedback pracowników, by usprawniać pracę. Działają tam m. in. rady przedstawicieli pracowników wybierane w każdym centrum firmy. Odbywają się codzienne rozmowy menedżerów z załogą. We wprowadzaniu zmian, których oczekiwali pracownicy pomaga np. tablica, na której każdy może zamieścić pytanie lub opinię, czy „pytania dnia”, które pracownicy otrzymują na swoje skanery lub komputery. Odpowiadając oceniają problem.
 
- Wyzwaniem dla nas było zbudowanie zaufania. Początkowo pracownicy obawiali się, że nie są anonimowi i mogą mieć później problemy – mówi Anna Mindykowska. 
 
Uczestnicy konferencji dowiedzieli się m.in.,  jak działa kultura organizacyjna w firmie Home.pl czy jak ważne dla młodszego pokolenia jest sama siedziba firmy, warunki pracy.
 
- Wyniki badań pokazały, że playroomy, które tak chętnie wprowadzają teraz firmy, mają mniejsze znaczenie niż choćby ograniczenie hałasu, właściwa klimatyzacja czy miejsce, w którym można popracować w skupieniu - przekonuje Mieszko Czarnecki, lease manager Posejdona (powstającego właśnie biurowca).  
 
Konferencja odbyła się w czwartek w hotelu Radisson w Szczecinie. Zorganizowała ją firma Coaching4.
 
ata
Tematy: Michał Hamera (13) | Radisson (11) | home.pl (11) | hr (10) | Coloplast (6) | Posejdon (6) | Amazon (4) | Coloplast Business Centre (1) | Coaching4 (1) |
aktualizowano: 2017-05-14 22:07
Wszystkich rekordów:

Społeczność